2013.gads




Saturs

Ievads............................................................................................................................................. 3
Mērķis............................................................................................................................................. 4
Klases stundas gaita..................................................................................................................... 5
Secinājumi...................................................................................................................................... 7
Izmantotā literatūra...................................................................................................................... 8
Pielikumi....................................................................................................................................... 9




Ievads

Rit Latvijas 95. jubilejas gads. Cilvēki ir mūsu valsts vērtīgākais resurss. Lai mūsu valsti nākotnē pārvaldītu sirds gudra, vesela un patriotiski noskaņota tauta, mums ,pedagogiem, šodien jāveic mīlestības darbs.
Klases stundas mērķauditorija ir astoņus līdz desmit gadus veci trešās klases audzēkņi un viņu vecāki.
Stundas mērķis: Apzināties sevi kā Latvijas nākotni- draudzīgus, cieņpilnus un atbalstošus. Mērķis tiks sasniegts, realizējot uzdevumus, kuros, spēlējot galda spēles, tiks noteikta klases kolektīva gaisotne. Izmantojot galda spēles kā mācību metodi, tiks vērotas skolēnu attiecības. Izvērtējot stundā paveikto, tiks apkopots un salīdzināts anketās paustais stundas sākumā un beigās. Ievērojot pēctecības principu, nākamajā klases stundā ar bērniem pēc filmas noskatīšanās tiks izvērtēti ieguvumi un izdarīti secinājumi par izvēlētās tēmas un pielietoto pedagoģisko metožu iedarbību.
Klases stunda „Draudzība, cieņa un atbalsts” ir otrā stunda četru stundu ciklā „Mana Latvija- mēs tās nākotne”. Pirmajā šīs tēmas stundā runājām par mūsu nākotni Latvijā. Kādi vēlamies būt, un vai mēs jau tagad varam kļūt labāki. Otrajā stundā spēlējot, galda spēlēs vērosim komandas biedrus. Aptaujās stundas sākumā un beigās konstatēsim klases kolektīva savstarpējās attiecības. Trešajā klases stundā vērosim filmu un pārrunāsim uzzināto par sevi. Noskaidrosim, vai vēlamies ko mainīt savā attieksmē pret apkārtējiem un kas jādara, lai nākotnē Latvijā dzīvotu cilvēki, kuri ir atvērti draudzībai, atbalsta un ciena apkārtējos. Ceturtā stunda paredzēta vecākiem. Klases sapulces laikā tiks demonstrēta klases stundas filma. Vecāki tiks iepazīstināti ar mācību metodēm stundas izvirzīto mērķu sasniegšanai. Klases stundas demonstrācija sapulcē ļaus vecākiem novērtēt skolotāja pieeju un mācību metodes dažādu problēmu risināšanā, un sniegt savu atbalstu.
Šodienas bērnu interesi piesaistīs stundas ar inovatīvu pieeju apskatāmajiem problēmjautājumiem. Filmēta stunda, kurā galda spēles kā mācību metode, kas izmantota grupu darbā, ļaus katram skolēnam individuāli pievērsties izvirzītās problēmas risināšanā, ieraudzīt līdzekļus tā sasniegšanai un rezultātā paust savu vērtējumu. Pielikums Nr.4. Stundas apakš tēma –„ Draudzība, cieņa un atbalsts klasē”. Kādi mēs augam un veidojamies? Kādi mēs būsim savas valsts iedzīvotāji? Filmētā materiāla noskatīšanās ļaus bērniem no malas it kā pastarpināti uztvert savu darbību. Tas ļaus mērķtiecīgāk pildīt izvirzītos uzdevumus. Mācīties dzīvot kopā mūsdienu izglītībā ir vissvarīgākais uzdevums. Prasme veidot pozitīvu saskarsmi labvēlīgi ietekmēs arī visas pārējās bērna darbības, uzvedību un viņā notiekošos procesus.

Mērķis

 Apzināties sevi kā Latvijas nākotni- draudzīgus, cieņpilnus un atbalstošus.
Uzdevumi:
1.      Spēlējot galda spēles noteikt klases kolektīva draudzīgumu, cieņu un savstarpēju atbalstu.
2.      Izmantojot galda spēles kā mācību metodi vērot skolēnu saskarsmi.
3.      Apkopot un salīdzināt anketas stundas sākumā un beigās.
4.      Izdarīt secinājumus par izvēlētās tēmas un pielietoto pedagoģisko metožu lietderību.
Nepieciešamie līdzekļi:
1.      Galda spēles piecām komandām „Sabotieri”, „Alias”, „Domino”, „Dambrete”, „Zivtiņas”.
2.      Video kamera.
3.      Dators.
4.      Papīrs, rakstāmpiederumi.


Klases stundas gaita


Mācību saturs
Metodiskie ieteikumi.

Ievada daļa
Stundas tēmas atklāšana.


Stundas tēma draudzība, cieņa un atbalsts klasē. Sarunā noskaidrojam ko šie vārdi nozīmē.
Stundas sākumā bērni aizpilda anketu par to vai mūsu klase ir draudzīga, vai klases kolektīvs mani ciena, vai es jūtu klasesbiedru atbalstu. Pielikums Nr.1.
 Bērni pēc nejaušības principa tiek sadalīti komandās, kurās spēlēs spēles.
           

Galvenā daļa
Galda spēles.


Izveidotas piecas komandas. Bērni spēlē galda spēles „Sabotieri”, „Alias”, „Domino”, „Dambrete”, „Zivtiņas”.
 Spēles vadītājs izklāsta spēles noteikumus. Komandas dalībnieki spēlē cenšas būt draudzīgi, atbalstoši un cienīt viens otru.
    Ekspresintervijas laikā izvaicāju bērnus par spēles laikā komandā valdošām attiecībām.


Nobeigums
Pārrunas,
secinājumi.



Spēles izspēlētas. Bērni stundas beigās aizpilda anketas, kurās atklāj vai: mana komanda spēles gaitā spēja saglabāt draudzīgumu, spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret pārējiem, spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani, vai spēlējot galda spēles, mūsu klase kļuva draudzīgāka? Pielikums Nr.2.
Sarunās bērni atklāj, ka klases kolektīvs nav daudz mainījies.
 Anketu apkopojums. Pielikums Nr.3.





Secinājumi


Klases stunda „Mana Latvija- mēs tās nākotne” ar apakš tēmu „Draudzība, cieņa un atbalsts”, manuprāt, izdevās. Par to liecināja bērnu atsaucība izvēloties galda spēles stundai, nopietni pievēršoties tēmai un veicamajiem uzdevumiem. Izpratni par stundas mērķi un uzdevumiem bērni demonstrēja sarunās, spriedumos un anketu atbildēs.
 Mācību stundas mērķis un uzdevumi bija savstarpēji atbilstīgi ar orientāciju uz bērna personības attīstību kopumā. Mācību līdzekļi, metodes, darba organizācijas formas, pašvērtējums un vērtējums mijiedarbojās.
Galda spēļu komandu vadītāji nebija klases līderi, komandas tika nokomplektētas pēc nejaušības principa, kas ļāva objektīvi novērtēt klasesbiedru attiecības. Spēle atklāja katra bērna raksturu un savstarpēju komunikāciju. Anketu apkopojums rāda, ka stundas sākumā klases kolektīvu kā draudzīgu vērtēja piecpadsmit bērni, bet stundas noslēgumā- desmit.  Cieņpilnas attiecības klases stundas sākumā un beigās novērtēja divpadsmit bērni. Savukārt atbalstu juta divpadsmit bērni no astoņpadsmit bērnu liela klases kolektīva. Vērtējuma izmaiņas rāda, ka stundas gaitā spēļu komandās bērni gan spēja saglabāt draudzīgas attiecības ar komandas biedriem, gan nespēja pieņemt vadītāju un citu bērnu viedokli. Saskarsmes kultūra arvien pilnveidojas, esam ceļā uz savstarpēju cieņu un atbalstu.
Priecājos, ka 3.b klasē aug gudri, draudzīgi bērni, kuri nākotnē spēs izprast un novērtēt cieņu un atbalstu, kā arī spēs to saņemt un sniegt.
Latvija, turies! Mēs nākam!




Izmantotā literatūra

Valsts izglītības satura centrs, „1.-4. Klašu skolotāju profesionālo kompetenču pilnveide”, 2012


Pielikumi

1.      Anketas.
2.      Anketas.
3.      Anketu rezultātu apkopojums.
4.      Ilustratīvais materiāls.

Pielikums Nr.1.
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu klase ir draudzīga?                      

Vai klases kolektīvs mani ciena?                            

Vai es jūtu klasesbiedru atbalstu?                          

Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu klase ir draudzīga?                      

Vai klases kolektīvs mani ciena?                            

Vai es jūtu klasesbiedru atbalstu?                          

Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu klase ir draudzīga?                      

Vai klases kolektīvs mani ciena?                            

Pielikums Nr.2.

Vai es jūtu klasesbiedru atbalstu?                          
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Mana komanda spēles gaitā spēja saglabāt draudzīgumu.
        
Spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret pārējiem.
        
Spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani.
        
Vai spēlējot galda spēles, mūsu klase kļuva draudzīgāka?
        

Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Mana komanda spēles gaitā spēja saglabāt draudzīgumu.
        
Spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret pārējiem.
        
Spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani.
        
Vai spēlējot galda spēles, mūsu klase kļuva draudzīgāka?
        





Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru