2013.gads
Saturs
Ievads.............................................................................................................................................
3
Mērķis.............................................................................................................................................
4
Klases stundas gaita..................................................................................................................... 5
Secinājumi......................................................................................................................................
7
Izmantotā literatūra...................................................................................................................... 8
Pielikumi.......................................................................................................................................
9
Ievads
Rit Latvijas 95.
jubilejas gads. Cilvēki ir mūsu valsts vērtīgākais resurss. Lai mūsu valsti
nākotnē pārvaldītu sirds gudra, vesela un patriotiski noskaņota tauta, mums
,pedagogiem, šodien jāveic mīlestības darbs.
Klases stundas
mērķauditorija ir astoņus līdz desmit gadus veci trešās klases audzēkņi un viņu
vecāki.
Stundas mērķis:
Apzināties sevi kā Latvijas nākotni- draudzīgus, cieņpilnus un atbalstošus.
Mērķis tiks sasniegts, realizējot uzdevumus, kuros, spēlējot galda spēles, tiks
noteikta klases kolektīva gaisotne. Izmantojot galda spēles kā mācību metodi,
tiks vērotas skolēnu attiecības. Izvērtējot stundā paveikto, tiks apkopots un
salīdzināts anketās paustais stundas sākumā un beigās. Ievērojot pēctecības
principu, nākamajā klases stundā ar bērniem pēc filmas noskatīšanās tiks
izvērtēti ieguvumi un izdarīti secinājumi par izvēlētās tēmas un pielietoto
pedagoģisko metožu iedarbību.
Klases stunda
„Draudzība, cieņa un atbalsts” ir otrā stunda četru stundu ciklā „Mana Latvija-
mēs tās nākotne”. Pirmajā šīs tēmas stundā runājām par mūsu nākotni Latvijā.
Kādi vēlamies būt, un vai mēs jau tagad varam kļūt labāki. Otrajā stundā
spēlējot, galda spēlēs vērosim komandas biedrus. Aptaujās stundas sākumā un
beigās konstatēsim klases kolektīva savstarpējās attiecības. Trešajā klases
stundā vērosim filmu un pārrunāsim uzzināto par sevi. Noskaidrosim, vai
vēlamies ko mainīt savā attieksmē pret apkārtējiem un kas jādara, lai nākotnē
Latvijā dzīvotu cilvēki, kuri ir atvērti draudzībai, atbalsta un ciena apkārtējos.
Ceturtā stunda paredzēta vecākiem. Klases sapulces laikā tiks demonstrēta
klases stundas filma. Vecāki tiks iepazīstināti ar mācību metodēm stundas
izvirzīto mērķu sasniegšanai. Klases stundas demonstrācija sapulcē ļaus vecākiem
novērtēt skolotāja pieeju un mācību metodes dažādu problēmu risināšanā, un
sniegt savu atbalstu.
Šodienas bērnu interesi
piesaistīs stundas ar inovatīvu pieeju apskatāmajiem problēmjautājumiem.
Filmēta stunda, kurā galda spēles kā mācību metode, kas izmantota grupu darbā,
ļaus katram skolēnam individuāli pievērsties izvirzītās problēmas risināšanā,
ieraudzīt līdzekļus tā sasniegšanai un rezultātā paust savu vērtējumu. Pielikums
Nr.4. Stundas apakš tēma –„ Draudzība, cieņa un atbalsts klasē”. Kādi mēs augam
un veidojamies? Kādi mēs būsim savas valsts iedzīvotāji? Filmētā materiāla
noskatīšanās ļaus bērniem no malas it kā pastarpināti uztvert savu darbību. Tas
ļaus mērķtiecīgāk pildīt izvirzītos uzdevumus. Mācīties dzīvot kopā mūsdienu
izglītībā ir vissvarīgākais uzdevums. Prasme veidot pozitīvu saskarsmi
labvēlīgi ietekmēs arī visas pārējās bērna darbības, uzvedību un viņā
notiekošos procesus.
Mērķis
Apzināties sevi kā
Latvijas nākotni- draudzīgus, cieņpilnus un atbalstošus.
Uzdevumi:
1. Spēlējot galda spēles noteikt klases
kolektīva draudzīgumu, cieņu un savstarpēju atbalstu.
2. Izmantojot galda spēles kā mācību
metodi vērot skolēnu saskarsmi.
3. Apkopot un salīdzināt anketas stundas
sākumā un beigās.
4. Izdarīt secinājumus par izvēlētās
tēmas un pielietoto pedagoģisko metožu lietderību.
Nepieciešamie līdzekļi:
1. Galda spēles piecām komandām
„Sabotieri”, „Alias”, „Domino”, „Dambrete”, „Zivtiņas”.
2. Video kamera.
3. Dators.
4. Papīrs, rakstāmpiederumi.
Klases stundas gaita
Mācību saturs
|
Metodiskie
ieteikumi.
|
Ievada daļa
Stundas tēmas atklāšana.
|
Stundas tēma draudzība, cieņa un atbalsts klasē.
Sarunā noskaidrojam ko šie vārdi nozīmē.
Stundas sākumā bērni aizpilda anketu par to vai mūsu
klase ir draudzīga, vai klases kolektīvs mani ciena, vai es jūtu klasesbiedru
atbalstu. Pielikums Nr.1.
Bērni pēc
nejaušības principa tiek sadalīti komandās, kurās spēlēs spēles.
|
Galvenā
daļa
Galda spēles.
|
Izveidotas piecas komandas. Bērni spēlē galda spēles
„Sabotieri”, „Alias”, „Domino”, „Dambrete”, „Zivtiņas”.
Spēles
vadītājs izklāsta spēles noteikumus. Komandas dalībnieki spēlē cenšas būt
draudzīgi, atbalstoši un cienīt viens otru.
Ekspresintervijas laikā izvaicāju bērnus par spēles laikā komandā
valdošām attiecībām.
|
Nobeigums
Pārrunas,
secinājumi.
|
Spēles izspēlētas. Bērni stundas beigās aizpilda
anketas, kurās atklāj vai: mana komanda spēles gaitā spēja saglabāt
draudzīgumu, spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret
pārējiem, spēles vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani, vai
spēlējot galda spēles, mūsu klase kļuva draudzīgāka? Pielikums Nr.2.
Sarunās bērni atklāj, ka klases kolektīvs nav daudz
mainījies.
Anketu
apkopojums. Pielikums Nr.3.
|
Secinājumi
Klases stunda „Mana Latvija- mēs tās
nākotne” ar apakš tēmu „Draudzība, cieņa un atbalsts”, manuprāt, izdevās. Par
to liecināja bērnu atsaucība izvēloties galda spēles stundai, nopietni
pievēršoties tēmai un veicamajiem uzdevumiem. Izpratni par stundas mērķi un
uzdevumiem bērni demonstrēja sarunās, spriedumos un anketu atbildēs.
Mācību stundas mērķis un uzdevumi bija
savstarpēji atbilstīgi ar orientāciju uz bērna personības attīstību kopumā.
Mācību līdzekļi, metodes, darba organizācijas formas, pašvērtējums un vērtējums
mijiedarbojās.
Galda spēļu komandu vadītāji nebija
klases līderi, komandas tika nokomplektētas pēc nejaušības principa, kas ļāva
objektīvi novērtēt klasesbiedru attiecības. Spēle atklāja katra bērna raksturu
un savstarpēju komunikāciju. Anketu apkopojums rāda, ka stundas sākumā klases
kolektīvu kā draudzīgu vērtēja piecpadsmit bērni, bet stundas noslēgumā-
desmit. Cieņpilnas attiecības klases
stundas sākumā un beigās novērtēja divpadsmit bērni. Savukārt atbalstu juta
divpadsmit bērni no astoņpadsmit bērnu liela klases kolektīva. Vērtējuma
izmaiņas rāda, ka stundas gaitā spēļu komandās bērni gan spēja saglabāt
draudzīgas attiecības ar komandas biedriem, gan nespēja pieņemt vadītāju un
citu bērnu viedokli. Saskarsmes kultūra arvien pilnveidojas, esam ceļā uz
savstarpēju cieņu un atbalstu.
Priecājos, ka 3.b klasē aug gudri,
draudzīgi bērni, kuri nākotnē spēs izprast un novērtēt cieņu un atbalstu, kā
arī spēs to saņemt un sniegt.
Latvija, turies! Mēs nākam!
Izmantotā literatūra
Valsts izglītības satura centrs, „1.-4. Klašu skolotāju
profesionālo kompetenču pilnveide”, 2012
Pielikumi
1. Anketas.
2. Anketas.
3. Anketu rezultātu apkopojums.
4. Ilustratīvais materiāls.
Pielikums Nr.1.
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu
klase ir draudzīga? Jā Nē
Vai klases
kolektīvs mani ciena? Jā Nē
Vai es jūtu
klasesbiedru atbalstu? Jā Nē
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu
klase ir draudzīga? Jā Nē
Vai klases
kolektīvs mani ciena? Jā Nē
Vai es jūtu
klasesbiedru atbalstu? Jā Nē
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Vai mūsu
klase ir draudzīga? Jā Nē
Vai klases
kolektīvs mani ciena? Jā Nē
Pielikums Nr.2.
Vai es jūtu
klasesbiedru atbalstu? Jā Nē
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Mana komanda
spēles gaitā spēja saglabāt draudzīgumu.
Jā Nē
Spēles
vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret pārējiem.
Jā Nē
Spēles
vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani.
Jā Nē
Vai spēlējot galda spēles, mūsu klase
kļuva draudzīgāka?
Jā Nē
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Anketa
Mana komanda
spēles gaitā spēja saglabāt draudzīgumu.
Jā Nē
Spēles
vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret pārējiem.
Jā Nē
Spēles
vadītājs un komandas biedri ar cieņu izturējās pret mani.
Jā Nē
Vai spēlējot galda spēles, mūsu klase
kļuva draudzīgāka?
Jā Nē
Draudzīgas, cieņpilnas un savstarpēji
atbalstošas vides veicināšana
Bauskas sākumskolas 3.b klasē
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru