Iepazīšanās



Bauskas sākumskolas 1.b klases audzināšanas stunda “Iepazīšanās” draudzīgas un atbalstošas vides veicināšanai klasē
2016./17. m.g.
 21.10.2016.

Mērķis : Skolēnu ģimenēm savstarpēji iepazīties, likt pamatus  draudzīga klases kolektīva izveidei.
 Uzdevumi :
o   Veicināt paaudžu vienotību, sekmēt sadarbību savas ģimenes un klases kolektīva ietvaros.
o   Apzināt draudzīga un cieņpilna klases kolektīva izveidei nepieciešamās īpašības.

Stundai nepieciešamais telpas iekārtojums :
o   Telpas noformējums atklāj pasākuma ideju, iekārtojums veicina darbu grupās un sekmē draudzēšanos. Pasākuma norises vietā atrodas 4 galdi un atbilstošs skaits krēslu. Uz katra galda novietots atšķirīgas krāsas klucītis. Zāles stūrī atrodas 3 karogi, Latvijas, skolas un klases. Uz zāles priekšējās sienas no klucīšiem izveidots klases stundas tēmas nosaukums „Iepazīšanās”. Zemāk atrodas katra bērna zīmēta plaukstiņa ar viņa ģimenes locekļu vārdiem, kas sasaucas ar klases karoga dizainu. Telpas priekšplānā atstāta brīva vieta plānotajām aktivitātēm.
1.attēls. Zāles noformējums




   



       Krāsainu kluču kastes, A4 formāta papīrs, flomasteri, ģimeņu iepriekš sagatavotie atribūti. 
    Izmantotā literatūra un avoti
o   Ministru kabineta noteikumi Nr. 480
o   Iveta Irbe, Interesantas idejas klases audzinātājam, Izdevniecība RAKA, 2008



Stundas norise
Ievads
1      Skolotāja organizē ģimeņu   sadalīšanu četrās nejauši izvēlētās grupās. Ierodoties skolēniem ar vecākiem, skolotāja aicina izvēlēties vienu no četru krāsu klucīšiem, kas noteiks klases sadalījumu grupās.


2.attēls. Ģimeņu sadalīšana grupās

2.      Katra ģimene apsēžas pie izvēlētās krāsas galda.
3.      Skolotāja atklāj pasākumu ar ievadvārdiem: „Esmu jūs saaicinājusi šajā rudenīgajā dienā, lai tuvāk iepazītos, jo nav nekā sliktāka kā dzīvot vienā kolektīvā, nepazīstot vienam otru. Mēs katrs esam savas ģimenes spogulis, un iepazīstot vienam otra ģimeni, mēs sniegsim priekšstatu arī par sevi. Ģimenei ir liels spēks, tā priecājas un skumst kopā ar mums.”
Galvenā daļa
1.      Skolotājs iepazīstina sanākušos ar sevi un savu ģimeni, lai veicinātu klātesošo aktīvāku iesaistīšanos nodarbībās, skolotāja sāk ar piemēru -  viņas ģimene nodarbojas ar velobraukšanu un dejošanu.  Ģimenes vaļaspriekus viņa ilustrē ar līdzpaņemtajiem atribūtiem.


3.attēls. Skolotājas stāstījums par savas ģimenes hobijiem
2.      Skolotājs aicina sākt darbu grupās. Katra grupa veic vairākus uzdevumus.
2.1.   Katra ģimene iepazīstina ar sevi pārējos grupas dalībniekus, izmantojot iepriekš sagatavotos uzskates līdzekļus.



 





4.attēls. Grupas darbs
2.2.   Ģimenes atrod savas grupas vienojošo tēmu, piemēram, līdzīgus hobijus utt.
2.3.   Sagatavo priekšnesumu, kas raksturo grupas vienojošo elementu.

3.      Katra grupa atraktīvi parāda iepriekšējā uzdevumā sagatavoto priekšnesumu. Aktīvais uzdevuma izpildes veids kalpo diviem mērķiem- pirmkārt, pastāstīt pārējiem par sevi, piesaistot bērnu uzmanību, otrkārt, ietaupīt laiku neorganizējot atsevišķu dinamisko pauzi. Skatītāji cenšas uzminēt grupas priekšnesumā attēloto. Priekšnesumu laikā noskaidrojas, ka ģimenes labprāt nodarbojas ar dārzkopību, velobraukšanu, atpūtu pie ūdens. Vienai no grupām vienojošais elements izrādījās  Ziemassvētku svinēšana.









5.attēls. Grupu priekšnesumi
4.      Skolotāja aicina bērnus pārdomāt darbu grupās un izvēlēties tās īpašības, kuras ļāva viņiem stundas laikā justies labi, palīdzēja veikt uzdevumus, kā arī būs vajadzīgas draudzīga klases kolektīva izveidei. Izvēlēto īpašību nosaukumi bērniem jāsaliek no klucīšiem.
5.      Bērni apspriežas un izveido vārdus- mīļš, laipns, cieņa. Skolotājs ar bērniem, iesaistoties arī vecākiem, pārrunā izvēlēto īpašību nozīmi savstarpējās attiecībās.








6.attēls. Skolēnu izveidotie īpašību nosaukumi






Nobeigums

1.      Skolotājs aicina ģimenes vizualizēt šī vakara izjūtas, ieguvumus. Katra grupa veido kopīgu abstraktu zīmējumu, kurā ikviens grupas dalībnieks piezīmē vienu detaļu. Bērni demonstrē zīmējumus.



     

7.attēls. Grupu zīmējumu demonstrācija

Novērtējums un secinājumi

Adaptācijas periodā un arī vēlāk vēroju bērnu nedrošību savstarpējās attiecībās. Sarunās ar bērniem noskaidroju, ka nedrošības cēlonis ir neziņa par to, kā sauc klasesbiedrus, kādi viņi ir, kas viņus interesē. Radās ideja organizēt klases stundu kopā ar vecākiem, lai bērni gūtu pilnīgāku priekšstatu par jaunajiem klasesbiedriem.
Pirms tikšanās katram bija jāpaveic mājas darbs, jāsagatavo atraktīvs stāstījums par saviem  brīvā laika pavadīšanas veidiem un interesēm. Ģimenes izrādījās pasīvas mājas darba sagatavošanā, kas liecina, ka ir nepieciešams aktīvs skolotājas darbs ne tikai ar bērniem, bet arī ar vecākiem.
Nejaušais ģimeņu sadalījums grupās bija veiksmīgs risinājums, kas vecākus izraidīja no komforta zonas. Ģimenes bija spiestas izrādīt aktivitāti un iepazīties, kas bija viens no stundas mērķiem.  Stundas sākumā vērotā nedrošība savstarpējā komunikācijā mazinājās, ģimenes pieņēma iepriekš nezināmos grupas dalībniekus.
Atraktīvā ģimeņu vaļasprieku demonstrācija veicināja pozitīvas emocijas un savstarpēju saprašanos. Stundas gaitā pieauga bērnu interese par klasesbiedriem, kurus iepriekš neievēroja vai neuzdrošinājās tiem tuvoties.
Klases stundas papildus ieguvums bija bērnu laika pavadīšana kopā ar vecākiem, kuru uzmanību nenovērsa ikdienas rūpes un rutīna. Bērni un vecāki kopā aizvadīja jaukus mīļuma un draiskuma pilnus brīžus. Pedagoģiskajā darbā šobrīd ir ļoti aktuāla vecāku iesaistīšana audzināšanas darbā skolā. Sadarbība stiprina draudzību un saprašanos.
Klases stundas galvenais mērķis bija bērnu un vecāku kolektīva saliedēšana. Mērķis tika sasniegts, ko pierādīja labvēlīgā atmosfēra stundas beigās, kā arī ģimeņu pozitīvās atsauksmes par stundu.
Lai nostiprinātu iegūtos rezultātus plānoju nākamo kolektīva saliedēšanas pasākumu pirmā semestra beigās.


1.Pielikums
Vecāku atsauksmes

Mums ar Līgu patika vakars, bija jautri un varēja līdzi darboties. Esam aktīva ģimene, kurai patīk darboties svaigā gaisā un tas atspoguļojās grupas priekšnesumā - eglītes meklējumi un Ziemassvētku svinēšana, mežs mūsu ģimenei ir nozīmīgs ne tikai kārajam zobiņam, bet arī pozitīvām emocijām un svaigam gaisam.
Sapratu, ka mūsu klasē ir aktīvas ģimenes, kurām ir svarīga kopābūšana, uzturēt ģimenisko saiti, kura mūsdienās kļust vājāka, vaļīgāka. No bērnības esmu audzināta ka ģimene turas kopā, un  redzu, cik Līgai ir svarīgas šīs ciešās saites (Līgas tante, mana māsa, un Līgas māsicas ar brālēnu dzīvo UK, ir svarīgas sarunas skaipā un tik retās ciemošanās, kuras beidzas ar asarām), tās ir novērotas arī starp draugiem, ja draugi tad no visas sirds.
Patika doma par turpmākajām aktivitātēm, lauku māja, pirtiņa....
Ceru uz patīkamiem un nedaudz trakiem nākotnes pedzīvojumiem. Zanda ;)


Man klases vakars kā pirmais no vēl daudziem gaidāmajiem likās ļoti saturīgs. Par visu bija padomāts - gan bērni iesaistīti gan vecāki. Spēles bija tieši laikā, kas nebija par sarežģītu, lai vecākiem negribētos spēlēt un bērni varētu noturēt uzmanību.
Kristeram patika, ka varēja satikties ar saviem klasesbiedriem arī ārpus skolas ikdienas ritma.
Paldies!

Mūsu klases vakars noritēja jautrā atmosferā,pasakums bija labi noorganizēts. Bija prieks par,tādu pasākumu,liels paldies mūsu skolotājai.




Sveika! Iepazîšanàs stunda., Łoti jauks pasàkums, gan bèrniem, gan vecàkiem. Man personîgi tas deva iespèju iepazît vecàkus kurus nepazinu. Bèrniem arî patika, Tikai mana Aleksandra Bija gaidîjusi ballîti ar dejàm. Man Bija sajûta, ka vecàki vel gribèja pasèdèt, bet bèrni sàka prasîties màjàs. Ideja Bija laba un izdevusies! Paldies! Ac. Inga Bļinkova

Vecāku komentārus skatīt emuārā  http://daigasklase.blogspot.com/p/piedzivojumi_13.html

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru