Bauskas sākumskolas 1.b klases
audzināšanas stunda “Iepazīšanās” draudzīgas un atbalstošas vides veicināšanai
klasē
2016./17. m.g.
21.10.2016.
Mērķis : Skolēnu ģimenēm savstarpēji iepazīties, likt
pamatus draudzīga klases kolektīva
izveidei.
Uzdevumi :
o
Veicināt paaudžu vienotību, sekmēt sadarbību savas
ģimenes un klases kolektīva ietvaros.
o
Apzināt draudzīga un cieņpilna klases kolektīva izveidei
nepieciešamās īpašības.
Stundai nepieciešamais telpas iekārtojums :
o
Telpas noformējums atklāj pasākuma ideju, iekārtojums
veicina darbu grupās un sekmē draudzēšanos. Pasākuma norises vietā atrodas 4
galdi un atbilstošs skaits krēslu. Uz katra galda novietots atšķirīgas krāsas
klucītis. Zāles stūrī atrodas 3 karogi, Latvijas, skolas un klases. Uz zāles
priekšējās sienas no klucīšiem izveidots klases stundas tēmas nosaukums
„Iepazīšanās”. Zemāk atrodas katra bērna zīmēta plaukstiņa ar viņa ģimenes
locekļu vārdiem, kas sasaucas ar klases karoga dizainu. Telpas priekšplānā
atstāta brīva vieta plānotajām aktivitātēm.
1.attēls. Zāles noformējums
Krāsainu kluču kastes, A4 formāta papīrs, flomasteri, ģimeņu iepriekš sagatavotie atribūti.
Izmantotā literatūra un avoti
o
Ministru kabineta noteikumi Nr. 480
o
Iveta Irbe, Interesantas idejas klases audzinātājam, Izdevniecība RAKA, 2008
Stundas
norise
Ievads
1
Skolotāja organizē ģimeņu sadalīšanu četrās nejauši izvēlētās grupās.
Ierodoties skolēniem ar vecākiem, skolotāja aicina izvēlēties vienu no četru
krāsu klucīšiem, kas noteiks klases sadalījumu grupās.
2.attēls. Ģimeņu sadalīšana grupās
2.
Katra ģimene apsēžas pie izvēlētās krāsas galda.
3.
Skolotāja atklāj pasākumu ar ievadvārdiem: „Esmu jūs
saaicinājusi šajā rudenīgajā dienā, lai tuvāk iepazītos, jo nav nekā sliktāka
kā dzīvot vienā kolektīvā, nepazīstot vienam otru. Mēs katrs esam savas ģimenes
spogulis, un iepazīstot vienam otra ģimeni, mēs sniegsim priekšstatu arī par
sevi. Ģimenei ir liels spēks, tā priecājas un skumst kopā ar mums.”
Galvenā
daļa
1.
Skolotājs iepazīstina sanākušos ar sevi
un savu ģimeni, lai veicinātu klātesošo aktīvāku iesaistīšanos nodarbībās,
skolotāja sāk ar piemēru - viņas ģimene
nodarbojas ar velobraukšanu un dejošanu.
Ģimenes vaļaspriekus viņa ilustrē ar līdzpaņemtajiem atribūtiem.
3.attēls. Skolotājas stāstījums par
savas ģimenes hobijiem
2.
Skolotājs aicina sākt darbu grupās. Katra grupa veic
vairākus uzdevumus.
2.1. Katra ģimene
iepazīstina ar sevi pārējos grupas dalībniekus, izmantojot iepriekš sagatavotos
uzskates līdzekļus.
4.attēls. Grupas darbs
2.2. Ģimenes atrod
savas grupas vienojošo tēmu, piemēram, līdzīgus hobijus utt.
2.3. Sagatavo
priekšnesumu, kas raksturo grupas vienojošo elementu.
3.
Katra grupa atraktīvi parāda iepriekšējā uzdevumā
sagatavoto priekšnesumu. Aktīvais uzdevuma izpildes veids kalpo diviem mērķiem-
pirmkārt, pastāstīt pārējiem par sevi, piesaistot bērnu uzmanību, otrkārt,
ietaupīt laiku neorganizējot atsevišķu dinamisko pauzi. Skatītāji cenšas
uzminēt grupas priekšnesumā attēloto. Priekšnesumu laikā noskaidrojas, ka
ģimenes labprāt nodarbojas ar dārzkopību, velobraukšanu, atpūtu pie ūdens.
Vienai no grupām vienojošais elements izrādījās
Ziemassvētku svinēšana.
|
|||
|
|
||
5.attēls. Grupu priekšnesumi |
4.
Skolotāja aicina bērnus pārdomāt darbu grupās un
izvēlēties tās īpašības, kuras ļāva viņiem stundas laikā justies labi,
palīdzēja veikt uzdevumus, kā arī būs vajadzīgas draudzīga klases kolektīva
izveidei. Izvēlēto īpašību nosaukumi bērniem jāsaliek no klucīšiem.
5.
Bērni apspriežas un izveido vārdus- mīļš, laipns, cieņa.
Skolotājs ar bērniem, iesaistoties arī vecākiem, pārrunā izvēlēto īpašību
nozīmi savstarpējās attiecībās.
|
|||||
6.attēls. Skolēnu izveidotie īpašību
nosaukumi |
Nobeigums
1.
Skolotājs aicina ģimenes vizualizēt šī vakara izjūtas,
ieguvumus. Katra grupa veido kopīgu abstraktu zīmējumu, kurā ikviens grupas
dalībnieks piezīmē vienu detaļu. Bērni demonstrē zīmējumus.
7.attēls. Grupu zīmējumu demonstrācija
Novērtējums
un secinājumi
Adaptācijas
periodā un arī vēlāk vēroju bērnu nedrošību savstarpējās attiecībās. Sarunās ar
bērniem noskaidroju, ka nedrošības cēlonis ir neziņa par to, kā sauc
klasesbiedrus, kādi viņi ir, kas viņus interesē. Radās ideja organizēt klases
stundu kopā ar vecākiem, lai bērni gūtu pilnīgāku priekšstatu par jaunajiem
klasesbiedriem.
Pirms tikšanās
katram bija jāpaveic mājas darbs, jāsagatavo atraktīvs stāstījums par
saviem brīvā laika pavadīšanas veidiem
un interesēm. Ģimenes izrādījās pasīvas mājas darba sagatavošanā, kas liecina,
ka ir nepieciešams aktīvs skolotājas darbs ne tikai ar bērniem, bet arī ar
vecākiem.
Nejaušais ģimeņu
sadalījums grupās bija veiksmīgs risinājums, kas vecākus izraidīja no komforta zonas.
Ģimenes bija spiestas izrādīt aktivitāti un iepazīties, kas bija viens no
stundas mērķiem. Stundas sākumā vērotā
nedrošība savstarpējā komunikācijā mazinājās, ģimenes pieņēma iepriekš
nezināmos grupas dalībniekus.
Atraktīvā ģimeņu
vaļasprieku demonstrācija veicināja pozitīvas emocijas un savstarpēju
saprašanos. Stundas gaitā pieauga bērnu interese par klasesbiedriem, kurus
iepriekš neievēroja vai neuzdrošinājās tiem tuvoties.
Klases stundas
papildus ieguvums bija bērnu laika pavadīšana kopā ar vecākiem, kuru uzmanību
nenovērsa ikdienas rūpes un rutīna. Bērni un vecāki kopā aizvadīja jaukus
mīļuma un draiskuma pilnus brīžus. Pedagoģiskajā darbā šobrīd ir ļoti aktuāla
vecāku iesaistīšana audzināšanas darbā skolā. Sadarbība stiprina draudzību un
saprašanos.
Klases stundas
galvenais mērķis bija bērnu un vecāku kolektīva saliedēšana. Mērķis tika
sasniegts, ko pierādīja labvēlīgā atmosfēra stundas beigās, kā arī ģimeņu
pozitīvās atsauksmes par stundu.
Lai nostiprinātu
iegūtos rezultātus plānoju nākamo kolektīva saliedēšanas pasākumu pirmā
semestra beigās.
1.Pielikums
Vecāku
atsauksmes
Mums ar Līgu patika vakars, bija jautri un varēja līdzi darboties.
Esam aktīva ģimene, kurai patīk darboties svaigā gaisā un tas atspoguļojās
grupas priekšnesumā - eglītes meklējumi un Ziemassvētku svinēšana, mežs mūsu
ģimenei ir nozīmīgs ne tikai kārajam zobiņam, bet arī pozitīvām emocijām un svaigam
gaisam.
Sapratu, ka mūsu klasē ir aktīvas ģimenes, kurām ir svarīga
kopābūšana, uzturēt ģimenisko saiti, kura mūsdienās kļust vājāka, vaļīgāka. No
bērnības esmu audzināta ka ģimene turas kopā, un redzu, cik Līgai ir
svarīgas šīs ciešās saites (Līgas tante, mana māsa, un Līgas māsicas ar brālēnu
dzīvo UK, ir svarīgas sarunas skaipā un tik retās ciemošanās, kuras beidzas ar
asarām), tās ir novērotas arī starp draugiem, ja draugi tad no visas sirds.
Patika doma par turpmākajām aktivitātēm, lauku māja, pirtiņa....
Ceru uz patīkamiem un nedaudz trakiem nākotnes pedzīvojumiem.
Zanda ;)
Man klases vakars kā pirmais no vēl daudziem gaidāmajiem likās
ļoti saturīgs. Par visu bija padomāts - gan bērni iesaistīti gan vecāki. Spēles
bija tieši laikā, kas nebija par sarežģītu, lai vecākiem negribētos spēlēt un
bērni varētu noturēt uzmanību.
Kristeram patika, ka varēja satikties ar saviem klasesbiedriem arī
ārpus skolas ikdienas ritma.
Paldies!
Mūsu klases vakars noritēja jautrā atmosferā,pasakums bija
labi noorganizēts. Bija prieks par,tādu pasākumu,liels paldies mūsu skolotājai.
Sveika!
Iepazîšanàs stunda., Łoti jauks pasàkums, gan bèrniem, gan vecàkiem. Man
personîgi tas deva iespèju iepazît vecàkus kurus nepazinu. Bèrniem arî patika,
Tikai mana Aleksandra Bija gaidîjusi ballîti ar dejàm. Man Bija sajûta, ka
vecàki vel gribèja pasèdèt, bet bèrni sàka prasîties màjàs. Ideja Bija laba un
izdevusies! Paldies! Ac. Inga Bļinkova
Vecāku komentārus skatīt emuārā http://daigasklase.blogspot.com/p/piedzivojumi_13.html
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru